19th Ave New York, NY 95822, USA
محاسبه ی هزینه انبارداری گمرک

هزینه انبارداری گمرک مقدار پولی است که بابت ترخیص کالا و خدمات بارگیری باید پرداخت شود. برای هزینه ی انبار داری چه مقدار پولی باید توسط صادرکنندگان یا وارد کنندگان کنار گذاشته شود، همیشه حائز اهمیت بوده است. هزینه های انبارداری گمرک توسط شورای عالی تعینن می شود و بازرگانان موظف به پرداخت آن هستند، اما بهتر است قبل از شروع به هر فعالیتی بازرگانی اطلاعاتی در مورد هزینه ها و نحوه ی محاسبات داشته باشید.


زمان مطالعه: 8 دقیقه
در این مقاله از سایت ترخیص کالای حاتمی نحوه ی محاسبه ی هزینه های انبارداری گمرک، را مورد بررسی قرار می دهیم. گروه برادران حاتمی با هدف ترخیص کالا سریع و با حمل یکسره تا مقصد در شهرهای بندرعباس، بندرلنگه، چابهار و دبی فعالیت می کند و نمایندگی رسمی  شرکت حاتمی جنرال ترادینگ دبی را در ایران را بر عهده دارد جهت ارتباط و آشنایی بیشتر با خدمات ما وارد سایت شوید.

عوامل موثر در هزینه های انبارداری گمرک

محاسبه ی هزینه کالا
بازرگانی حاتمی

برای اینکه هزینه های انبارداری گمرک را بتوان محاسبه کرد، بایدبه فاکتورهایی که در میزان هزینه تاثیر گذار می باشند توجه نمود، چرا که هزینه ی انبارداری برای همه ی افراد یکی نیست.

  • هزینه های مربوط به قیمت کالا

مقدار پولی که برای دریافت و خرید یک کالا داده می شود قیمت آن است، که هزینه ی انبار داری هم با توجه به قیمت آن محصول تعیین می شود.
  • هزینه بهره سرمایه:

مانند خیلی از انبارهایی که در یک شهر موجود است افرادی نیز در انبار گمرک حضور دارند تا از کالا ها محافظت نمایند و همین نگهداری از جنس ها عاملی برای تعیین میزان هزینه ی انبارداری یه حساب می آید. معمولا هزینه نگهداری از کالاها در انبار به حالت معمول انجام می شود به شرطی که کالا و یا جنسی که در انبار است مشکل ساز نشود، اما اگر کالا به مدت بیشتری در انبار بماند و یک کالای خاص به حساب بیاید آن وقت نیاز است که هزینه ی بیشتری بابت آن کالا پرداخت شود. ترخیص کالای حاتمی آماده ی ثبت سفارشات شما به صورت آنلاین می باشد فقط کافیست وارد سایت شده و با ما در تماس باشید.

  • هزینه اجاره انبار و حمل و نقل

یکی دیگر از عواملی که در هزینه انبارداری تاثیر دارد، هزینه اجاره و حمل و نقل می باشد که بسیار هم مقدار هزینه ی شان در محاسبات انبارداری مهم است.
در ادامه بخوانید: همه چیز در مورد ترخیص کالا از هند

هزینه انبارداری گمرک چگونه محاسبه می شود؟

هزینه های انبارداری کالاهای کمرک
بازرگانی حاتمی
هزینه ای که گمرک ها برای انبارداری دریافت می کنند در تمامی گمرک های یکسان و یک اندازه است.
  • گمرک زمینی:
شرایط پرداخت هزینه انبارداری در گمرک های زمینی به این شکل است که: هر شخصی باید کالای خود را ظرف ده روز از انبار تحویل بگیرد تا از پرداخت هزینه معاف شود، اما اگر کالا و جنس بیشتر از ده روز در انبار بماند می بایست هزینه ای را به انبارداری گمرک پرداخت نماید.
  • گمرک هوایی:
برای پرداخت هزینه انبارداری در گمرک هوایی به این شکل است که هر شخصی باید ظرف دو روز کالای خود را از انبار بردارد تا از هزینه ی آن معاف شود، در غیر اینصورت مشمول پرداخت هزینه می شود.
  • کانتینزهای ترانشیپی:

در این مورد اگر بعد از 20 روز کالای هر شخص از انبار برداشته نشود باید هزینه ی انبارداری گمرک را بپردازد. شایان ذکر است که برای کالاهای خطرناک هزینه و تعرفه ی انبارداری 3 برابر حالتی است که یک کالای معمولی و عادی نگهداری می شود. همچنین تعداد روزها در تعرفه ی انبارداری گمرک تاثییر گذار است و به حالت پله ای تعیین می شود به این معنا که کالایی که 30 روز در انبار محافظت شده با کالایی که 20 روز نگهداری شده از نظر پرداخت هزینه ی انبار داری باهم فرق می کنند.

شرایط انبارداری کالا در گمرک به چه صورت است؟

عوامل موثر در تعیین هزینه ی انبارداری گمرک را برایتان شرح دادیم، حال می خواهیم شرایط انبارداری را مورد بررسی قرار دهیم، چرا که گمرک برای نگهداری کالاها شرایط خاصی را در نظر می گیرد. مدت زمانی که افراد می خواهند از کالایشان در انبار نگهداری شود یکی از این شرایط از قبل تعیین شده است. تاریخی که کالا به انبار وارد می شود تا مدت 3 ماه که ترخیص شود، از نظر انبارداری گمرک مورد بررسی قرار می گیرد، و بیشتر از این زمان هم انبارداری می تواند به خواسته ی صاحب کالا از آن محافظت کند. در مورد کالاهایی که مواد غذایی هستند باید توجه داشت که زمان نگهداری با فاسد شدن کالا مغایرت نداشته باشد، چرا که در صورت خرابی ماده های غذایی ،نگهبان انبار مسئول این خرابی به خاطر گذ زمان و تحویل نگرفتن به موقع صاحب جنس نمی باشد

سخن پایانی

همانطور که در بالا اشاره کردیم محاسبه ی هزینه ی انبارداری گمرک به میزان زمان و روزهایی که کالا در انبار می ماند و همچنین نحوه ی رسیدن آن به گمرک بستگی دارد. ممنون که تا پایان این مبحث همراه ما بودید امیدواریم برایتان مفید واقع شده باشد چنانچه اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید با کارشناسان ترخیص کالای حاتمی از طریق شماره ی در ارتباط باشید. سپاس از حضور پر مهرتان

پست های مرتبط

نظر بگذارید