19th Ave New York, NY 95822, USA

کالا هایی که توسط شرکت های خصوصی و عمومی تولید می شوند و قصد دارند در بازار عرضه شوند و به فروش برسند باید تاییدیه های لازم را دریافت کنند تا علاوه بر تضمین شدن اصالت آن ها کیفیت  آن ها هم توسط افراد متخصص بازرسی شود. یکی از این فاکتور ها که معمولا تجهیزات وارداتی و صادراتی باید از ان بهره مند باشند استاندارد اجباری است.


مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه


استاندارد اجباری یکی از تاییده هایی است که افراد و تجار باید برای دریافت کالاهای خود از گمرگ ها دریافت کنند. در این مقاله از سایت ترخیص کالای حاتمی شرایط اخذ این فاکتور و مزیت ها و معایب آن را به طور دقیق و جامع بررسی خواهیم کرد.

استاندارد اجباری چیست؟

برای درک بهتر این موضوع می توان این گونه معنی کرد که تاییدیه ای که در آن تضمین اصالت کالا، کمیت و کیفیت آن را بررسی می کند استاندارد اجباری می گویند. این فاکتور در  کشور های مبدا و مقصد ممکن است تفاوت های زیادی داشته باشد اما سازمان گمرک جهانی نوع ساده ای از آن را به شکل جهانی منتشر کرده است که در جای جای جهان به رسمیت شناخته شده است و می تواند به عنوان سندی معتبر استفاده شود.

اهمیت استاندارد اجباری در صادرات
ترخیص کالای حاتمی

دریافت استاندارد اجباری در کشور ایران برای کالا های تولید ملی، فناوری های پیشرفته و حساس و مواد غذای اجباری اعلام شده است. این نامه سازمانی که در سازمان های گمرکی دو کشور مبدا و مقصد رد و بدل می شود برای فرد صادر کننده توان پرداخت کافی پول توسط شخص خریدار را  تضمین می کند و به وارد کننده این اطمینان را از صحت سلامت ظاهری و باطنی، اصالت، کیفیت کالا و کمیت آن می دهد.

در ادامه بخوانید: راهنمای کامل صادرات گیاهان دارویی

انواع استاندارد ها

به طور کلی تمامی کشور های دنیا ۳ نوع فاکتور دارند که به وسیله آن ها به خریدار تضمین می دهند که کالا کیفیت مورد نظر را دارد و اصالت آن را تایید می کند. این سه نوع که استاندارد اجباری خود قسمت کوچکی از آن ها است عبارتند از:  
    • استاندارد ملی
    • استاندارد منطقه‌ ای
    • استاندارد بین المللی

استاندارد ملی

این نوع که از روی نمش می توان آن را به راحتی درک کرد به این معنا است که کالایی که این فاکتور را دارا باشد چه وارداتی و یا تولید داخلی باشد می تواند در بازار های داخلی عرضه گردد و به دست مخاطبانش برسد. این امتیاز توسط سازمان های مربوطه پس از بازرسی کامل کالا اعطا می شود. این وسایل اگر در کشور مربوطه پذیرفته بشوند اعتبار این ضمانت نامه پا بر جا است و می تواند حتی در نقطه دیگری از جهان آن کالا را تضمین کند.

استاندارد منطقه ای

برخی از کشور های جهان به دیگر قسمت ها مراودات زیادی دارند و به نوعی برای این کار قرارداد نامه و تفاهم نامه های زیادی را امضا می کنند. نوع دیگر این فاکتور ها  برای این دسته از تجارت ها صدق می کند که اعتبار کمتری نسبت به استاندارد اجباری دارد چون تنها می تواند برای کشور های تعریف شده و محدودی کار ساز باشد و مورد استفاده قرار بگیرد.

به صورت کلی آشنایی با انواع اعتبار نامه ها و استاندارد های اجباری نیاز است تا با مشاوران متخصص در ارتباط باشید و از آن ها دانش کافی را به دست بیاورید. شرکت ترخیص کالای حاتمی از بزرگترین موسسه های امور گمرکی و بازرگانی با در دست داشتن متخصصانی خبره این کار را انجام می دهند و به افراد در درک و فهم بهتری این نکات یاری می رسانند. برای دریافت اطلاعات بیشتر و اطلاع از دیگر خدمات مجموعه می توانید به قسمت پشتیبانی سایت آن ها مراجعه کنید.

استاندارد بین المللی

دیگر نوع این فاکتور ها که تقریبا با استاندارد اجباری برابری می کند بین المللی است. چرا که این ضمانت نامه توسط شرکت ها و سازمان های جهانی طی بازرسی های کلی و جامعی که بر روی کالا انجام داده این اعطا می گردد و در جای جای جهان قابل استفاده است و می تواند موثر واقع شود.

مزیت های دریافت انواع استاندارد ها

این ضمانت نامه ها در بسیاری از فاکتور های مهم یک کالا تاثیر گذار هستند. یکی از ان ها می تواند جلب کامل اعتماد مشتری باشد. چرا که دارا بودن این اعتبار نامه تضمینی محکم و مستند بر اصالت، کیفیت و کمیت محصول می باشد. دیگر مزیتی که ممکن است دریافت این فاکتور به افراد در فروش کالایشان کمک کند این است که عرضه آن محصول راحت تر از همیشه می شود و حتی اگر کارخانه ای بتواند این اعتبار نامه را دریافت کند توانایی فروش مستقیم محصولات خود را دارد. یک مزیت که تنها دو نوع استاندارد اجباری و بین المللی به کالا ها ارائه می دهد این است که علاوه بر بازار داخلی خود کشور ها اعتبار آن محصول در میان جهانیان بالا تر خواهد رفت و در نتیجه سود بیشتری را با آن ها خواهد داد و در رشد و تقویت کسب و کار فرد تاثیر مستقیمی خواهد داشت.

کلام پایانی

درک کامل معنای استاندار اجباری کار بسیار آسانی است و تنها می توان با استفاده از دیگر انواع این اعتبار نامه ها آن ها را به خوبی فهمید و متوجه شد. دریافت این تضمین ها می تواند در افزایش فروش و کنترل کیفیت کالا ها نیز تاثیرات مفیدی خواهد داشت.

به طور کلی در هر امری افراد نیاز دارند تا با متخصص آن حوزه ازتباط بگیرند و تمامی دانش او را به خود متنقل کند. شرکت ترخیص کالای حاتمی  با در دست داشتن متخصصانی خبره در این زمینه تمامی راهکار های مناسب و آموزش های کاربردی را ارایه می دهند. افراد می توانند برای اطلاع بیشتر به سایت آن ها مراجعه فرمایید.

پست های مرتبط

نظر بگذارید