19th Ave New York, NY 95822, USA
بازرگانی حاتمی

مراحل صادرات کالا

صادرات کالا یکی از هیجان انگیز ترین کارها در تجارت و بازرگانی است، که برای اقتصاد کشور نیز بسیار با اهمیت می باشد. دانستن دانش، تخصص و تجربه  در این زمینه بسیار مهم هستند. 


زمان مطالعه: 6 دقیقه


در این مقاله به بررسی انواع صادرات کالا و مزایای آن برای شرکت ها و کشورها می پردازیم بازرگانی حاتمی ارائه دهنده ی انواع خدمات ثبت و ترخیص کالا در سریع ترین زمان ممکن می باشد برای اطلاعات بیشتر وارد سایت ما شوید.

انواع صادرات کالا

صادارات به دو دسته ی قطعی و موقتی تقسیم می شود:

صادرات قطعی کالا: اگر کالا را به خارج از کشور جهت مصرف و فروش در کشورهای دیگر ارسال نمایید، یعنی صادرات کالا به طور قطعی انجام داده اید.

صادرات موقت کالا: اگر کالا را به خارج از کشور جهت شرکت در نمایشگاه های بین المللی ارسال نمایید، یعنی صادرات کالا به طور موقت انجام داده اید و کالا اگر به فروش نرسد و بازرگان اجبار به برگرداندن داشته باشند، به آسانی و بدون مراحل گمرکی کالا را وارد می کنند. ناگفته نماند که صاحب کالا مبلغی را به گمرک به عنوان سپرده می پردازد و پس از وارد شدن کالا به کشور کارهای لازم جهت دریافت سپرده انجام می گیرد.

صادرات کالا ممکن است به دو روش انجام گیرد: مستقیم و یا غیر مستقیم، در ادامه به شرح هر کدام می پردازیم.  بازرگانی حاتمی هرگونه ثبت و اقدامات لازم جهت صادرات کالا را انجام می دهد، جهت ارتباط با ما وارد سایت شوید.

صادرات کالا به روش مستقیم:

اگر کالا از طرف شرکت یا شخص بدون واسطه به کشور دیگری ارسال شود، صادرات مستقیم انجام شده است و شخصی که کالا را ارسال می کند باید کارهای ابتدایی تا انتهایی صادرات کالا را انجام دهد و معمولا در اولین صادرات کالا اشخاص از روش مستقیم استفاده می کنند.

همچنین بخوانید: عوارض گمرک چیست؟

 صادرات کالا به روش غیر مستقیم:

در روش غیر مستقیم صادرات کالا از واسطه کمک گرفته می شود، که معمولا شرکت های بازرگانی این کار را انجام می دهند و سودی که از صادرات کالا بدست می آورند، بین صاحب کالا و واسطه به صورت توافقی تقسیم می شود.

بازرگانی حاتمی
صادرات

فواید صادرات کالا به روش غیرمستقیم

یکی از مزیت های صادرات به روش غیر مستقیم این است که: هزینه ها بسیار کم می شود و نیازی به موسسه های صادرات نیست و همچنین در این روش وجود تجربه های واسطه به شما کمک می کند تا دانش کافی در حوزه ی صادرات کالا را به دست آورید.

 یکی دیگر از مزیت های این روش این است که نیازی به گرفتن مجوزهای قانونی برای صادرات کالا ندارید.

معایب صادرات کالا به روش غیر مستقیم

در این روش شما نمی توانید زیاد به گسترش صادرات فکر کنید، زیرا به طور مستقیم با مشتری خود در ارتباط نیستید و از نیازها و خواسته های او خبر ندارید. همچنین در این روش مشخص کردن قیمت کالا بر عهده واسطه گر است و شما با عدم کنترل قیمت کالا مواجه خواهید بود.

و یکی دیگر از معایب صادرات به روش غیر مستقیم این است که سود کمتری از فروش نصیب شما می شود، چون مقداری از آن باید به واسطه گر پرداخت شود.

بازرگانی حاتمی
حمل کالا
سخن پایانی

همانطور که گفته شد صادرات نیاز به دانش و تخصص دارد تا بتواند سود و درآمد زیادی برای شما به جای بگذارد، اما ناگفته نماند که فقط دانش کافی نیست و انجام این کار اقتصادی تجربه های شما را نیز افزایش خواهد داد. با مطالعه این مقاله و سایر مقالات موجود در سایت بازرگانی حاتمی اطلاعات کافی در مورد صادرات کالا را به دست خواهید آورد، می توانید با ما در ارتباط باشید.

پست های مرتبط

نظر بگذارید