19th Ave New York, NY 95822, USA
بازرگانی حاتمی

ایران به دلیل غنی بودن از مواد و کالاهای مورد نیاز اکثر کشورها در امر صادرات بسیار موفق عمل کرده است و برای خیلی ها سوال است که صادرات از ایران شامل چه کالاهایی می شود!؟


زمان مطالعه: 6 دقیقه

در این مقاله به بررسی انواع کالاهای صادراتی از ایران به سایر کشورها می پردازیم. شرکت بازرگانی حاتمی در کوتاه ترین زمان ممکن مجوز و سفارشات  مورد نیاز شما را ثبت می نماید، جهت آشنایی بیشتر با ما وارد سایت” بازرگانی حاتمی” شوید.

کالاهای سود آور صادراتی ایران

صادرات کالا از ایران به سایر کشورها به دو دسته ی صادرات نفتی و غیر نفتی تقسیم می شود که در ادامه به معرفی کالاهای صادراتی ایران می پردازیم:

ایران در تلاش است که روابط اقتصادی خود با سایر کشور ها را افزایش دهد. از نظر تجارت ایران با کشورهایی همچون چین، امارات، ترکیه، افغانستان، عراق و سوریه بیشتر در ارتباط است.

  • صادرات مواد نفتی و شیمیایی

مهم ترین کالاهای صادراتی ایران در زمینه محصولات نفتی و شیمیایی می باشند که می توان به صادرات بی شمار مایعات گازی، روغن های سبک و فرآورده های آن، پلی اتیلن گرید فیلم، پروپان مایع، متانول، در حوزه ی مشتقات نفتی و شیمایی به سراسر دنیا اشاره کرد.

 
صادرات از ایران
کالای شیمیایی
 
  • صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی

ایران یکی ازغنی ترین کشورها در زمینه ذخایر معدنی می باشد. به طوری که بزرگترین معدن های جهان داخل ایران قرار دارد، مانند: معدن مس سرچشمه. طبق تحقیقات انجام شده  37 بیلیون تن ذخایر معدنی کشف شده، از این رو صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی در ایران حائز اهمیت است.

از جمله کشورهایی که مصالح ساختمانی مانند آجر، سیمان، سنگ، آلومینیوم، سرامیک، شن و ماسه و .. . به آن جا ارسال می شود کشور های عراق، پاکستان، سوریه، ژاپن، امارات، ترکیه، چین می باشند.

بیشتر بخوانید: مراحل صادرات کالا
  • صادرات محصولات کشاورزی و دامی

ایران به خاطر شرایط آب و هوایی از نظر کشاورزی و دامداری موفق عمل کرده است. از این رو محصولات کشاورزی و محصولات دامی و مواد غذایی از ایران به کشورهای دیگر صادر می شوند. بین محصولات کشاورزی و دامی، موادی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم دارای بیشترین سود دهی برای تولید کنندگان است و مهم ترین محصولات صادراتی در حوزه ی کشاورزی محسوب می شوند.

بازرگانی حاتمی پاسخگوی شما در زمینه صادرات و ترخیص کالا می باشد، جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

مرکباتی نظیر لیمو و پرتقال صیفی جاتی مانند گوجه فرنگی، بادمجان و سیب زمینی و انواع سبزیجات مانند هویج و کلم و انواع میوه های تازه و خشک مانند انگور، هندوانه، انار، خرما و همچنین مواد غذایی خاصی مانند پسته، زعفران، عسل، و زیتون جزء پرطرفدارترین محصولات صادراتی می باشند.

در زمینه ی صادرات محصولات دامی می توان به گوشت مرغ، گوشت گاو و گوساله، میگو، خاویار اشاره نمود، علاوه بر این ها گیاهان دارویی، توتون، گردو و بادام، گلاب و زرشک جزء کالاهای صادراتی در حوزه ی کشاورزی و دامی ایران به حساب می آیند.

 
بازرگانی حاتمی
کالای صنعتی
 
  • صادرات کالاهای صنعتی

محصولات صنعتی در ایران از تنوع بالایی برخوردار هستند، به طوری که صادرات کالای صنعتی در سال 99 نسبت به سال 98 با رشد 12 درصدی مواجه بوده است و از جمله محصولات صنعتی ایران که به دیگر نقاط جهان صادر می شوند؛ می توان به محصولات پلیمری، خودرو، پوشاک، کفش، نساجی، ماشین سازی و تجهیزات، لوازم خانگی و محصولات سلولزی، کالاهای چوبی و مبلمان،  کالاهای صنعت آی تی و فناوری، محصولات الکترونیکی و برقی محصولات صنعت داروسازی اشاره نمود.

شرکت بازرگانی حاتمی شرکت بازرگانی حاتمی با وجود مشاورین و متخصصان حوزه ی تجارت انواع خدمات حوزه بازرگانی و تجارت بین الملل را به شما ارائه می دهد. در این مقاله سعی کردیم مهم ترین کالاهای صادراتی ایران را برایتان شرح دهیم و امیدواریم مفید واقع شده باشد. اگر شما هم قصد صادرات کالا به سایر کشور های دنیا را دارید با کارشناسان ما در سایت بازرگانی حاتمی در ارتباط باشید.

پست های مرتبط

نظر بگذارید