19th Ave New York, NY 95822, USA
مقررات صادرات و واردات کالا
قوانین صادرات و واردات به عنوان بند های حاکم به جریان انداختن ماموریت ها در ترتیب سیستمی مورد نیاز می باشد. میزان نامه تجاری در کشور هایی که قرار گرفته در جریان پیشرفت بسیار الزامی است. پشتیبان اجرای محقق شدن به برنامه های اقتصادی بازرگانی برای رسیدن به تعادل تجاری می باشد.
زمان مطالعه: 7 دقیقه
کوشش برای تشکیل اعتدال و برابری در سطح تجاری کشور و کسب نمودار توسعه مورد نظر تجاری را دارد. ما در سایت حاتمی با انواع قوانین صادرات و واردات در ایران می پردازیم. شما می توانید با مراجعه به سایت بازرگانی حاتمی با ما در ارتباط باشید.

قانون و مقررات صادرات و واردات

فرستادن و آمدن هر نوع کالا مربوط به این قانون بوده و دولت مسئول است در صورت تغییر موارد جدید در یک بازه زمانی لایحه بودجه سالانه بابت مصوب کرده به مجلس شورا عرضه نماید.

کالاهای ممنوع شده

صادرات و واردات کالا
بازرگانی حاتمی
معامله کالاهایی نیز غیرقانونی و غیر مجاز می باشد یعنی هرگونه قوانین صادرات واردات، خرید و فروش آن ها و مصرف آن قدغن می باشد . کالاهایی که غیرقانونی و بی قید هستند عبارتند از:
  •  مشروبات الکلی
  •  اسباب قمار
  •  مواد مخدر
  •  سلاح ،مواد منفجره، مهمات
  • عکس ها و فیلم هایی که خلاف دین و شرع کشور است
  •  هرگونه دست خطی که علیه دین رسمی ایران باشد . شاید باعث شود نظم و اخلاق عمومی را در هم ریخته کند غیرقانونی است.
 
در ادامه بخوانید: ترخیص کالا و هزینه های آن در گمرک

کالاهای مجاز

فرستادن و ورود این نوع کالاها با رعایت اصول قوانین صادرات و واردات قانونی بوده و بی مانع است، دیگر نیاز به گرفتن مجوز خاصی ندارد و توسط قانون از ورود آن جلوگیری نمی شود.

کالاهای مشروط

کالاهایی که ورود و فرستادن آنها نیاز به مجوز دارد و برای دریافت توافق احتیاج به چند اداره دارد . ما در مجموعه بازرگانی حاتمی شما را به انواع قوانین صادرات و واردات آشنا می کنیم .شما می توانید با مراجعه به سایت حاتمی با ما در تماس باشید.

تذکر ها

  1. زمانی که کالایی را برای ورود به کشور می فرستند باید کمتراز یک سال از زمان عمر محصول گذشته باشد .
  2.  کالای که بیشتر از دو سال از زمان تولید آن گذشته باشد می تواند دیپلم COC اخذ کند.
  3.  کالا بر حسب استاندارد آزمایش می شود و دیپلم COC میگیرد.
  4.  اقسام گوناگون کنسروها و کمپوت های مواد غذایی شامل استاندارد الزامی در واردات می شوند.
  5.  ذرت دامی فقط زمانی که همانندی با استاندارد ملی ایران به شماره 1445 باشد مجاز به ورود می باشد.
  6.  محصولات گوشتی به صورت پخته، کالباس ، سوسیس،  واردکنندگان آن وظیفه دارند که بر طبق استاندارد ملی مربوط به آن را وارد کنند.
  7. چای سیاه، روغن زیتون، فلزات سنگین، گندم معمولی، کره پاستوریزه و … در صورت تطابق با استاندارد ملی ایران به شماره ۶۲۳ مجاز است .

قانون امور گمرکی

قانون گمرک در امر صادرات و واردات کالا
بازرگانی حاتمی
قوانین صادرات و واردات گمرک یکی از مهم ترین قانون های صادراتی در جهان نیز می باشد که در سال ۱۳۹۰ توسط مجلس شورای اسلامی مصوب شد و دارای ۱۵۶ ماده قانونی می باشد. در این مقررات با اهمیت ترین مطلب کنش ها راجع به امور گمرکی و ترخیص کالا است . به این دلیل تمام کسانی که در عرصه تجارت فعالیت می کنند در پی صادرات هستند . خواندن قوانین صادرات و واردات زیاد پیشنهاد می شود قوانین گمرک در فصل های مختلف گردآوری شده که در این فصل ها به رویدادهای مهمی مانند تخلف، قاچاق، سرد خانه های گمرکی، انبار ها، مخارج انجام کارهای گمرکی، تشریفات گمرکی و … اشاره شده است.

قوانین ارزی و پولی کشور

تجارت و امور بازرگانی در هم تنیدگی زیادی با مقوله های مالی و بانکی دارند. به گونه ای که یکی از موضوعات با ارزش صادرات به طور سراسر تجارت، مذاکره در تفسیر جابجایی ارزی است. این مبحث به دلیل تحریم ها برای تجار و بازرگانان اهمیت زیادی بیشتر از قبل، از آن خود کرده است. قوانین صادرات و واردات در قانون های پولی و بانکی یکی از مهم ترین قانون ها نیز می باشد که برای تبادل بازرگانان و غیره باید به آن ها آشنا باشند. قانون پولی و بانکی کشور در سال ۱۳۵۱ به ثبت رسیده و بارها تصحیح و مورد بررسی قرار گرفته است این قانون ۴۵ ماده و چهار فصل گوناگون و یک آیین نامه اجرایی تنظیم شده است.

سخن پایانی

قبل از انجام فعالیت های اقتصادی نیاز است که در آغاز با قوانین و مقررات مرتبط با آن آشنا شویم. قوانین صادرات و واردات بیشتر از چند قسمت بخش بندی شده و بعد  این قوانین در حد عملیاتی از طریق آیین نامه و بخشنامه حالت اجرایی می گیرد . بازرگانی حاتمی ارائه دهنده انواع خدمات برای شما بزرگواران می باشد لطفا از سایت حاتمی دیدن فرمایید و با ما در تماس باشید.

پست های مرتبط

نظر بگذارید