19th Ave New York, NY 95822, USA
ترخیص کالا و هزینه های آن

در قبال خدمات ارائه شده توسط گمرک باید مبالغی پرداخت شود که تمامی این هزینه ها توسط وزرا مشخص و به گمرک کشور اعلام شده است.  بر اساس همین تعرفه ها باید هزینه ی کالا در گمرک از بازرگانان و تجار گرفته شود. بعضی از این هزینه ها مربوط به بخش دولتی و برخی مربوط به بخش های خصوصی که بخش گمرکی آن ها را میبایست وصول نمایند.


زمان مطالعه: 8 دقیقه


برای ترخیص کالا پرداخت تمامی این مبالغ الزامی است و خیلی از بازرگانان مایلند که در مورد هزینه های گمرکی بدانند تا در هنگام ترخیص کالایشان از قبل حساب کتابی داشته باشند. ترخیص کالای حاتمی، دارنده ی نمایندگی در چین و دبی آماده ی ارائه انواع خدمات بازرگانی به شما عزیزان می باشد تا انتهای این مقاله همراه ما باشید و جهت کسب اطلاعات بیشتر وارد سایت بازرگانی حاتمی شوید.

انواع خدمات گمرک

خدماتی که توسط گمرک ارائه می شود شامل موارد زیر است باربری، بارگیری، تخلیه،کارشناسی، تست کالا که همانطور که گفته شد باید هزینه های آن توسط صاحبان کالا پرداخت شود. هزینه های گمرکی عبارتند از:

1. حقوق و عوارض ورودی

عوارض ورودی در گمرک
بازرگانی حاتمی
در گمرک هزینه ی یک سری خدمات مستقل از هزینه ی ورودی می باشد و این هزینه های ورودی شامل 4درصد ارزش گمرکی و سود بازرگانی است و در سراسر دنیا، نه فقط ایران تمامی بازرگانان میبایست عوارض ورودی را پرداخت نمایند.
در ادامه بخوانید: مهم ترین محصولات قابل صادرات ایران

2. ارزش کالای ورودی

ارزش کالای ورودی باید در اظهارنامه گمرکی ذکر شود که عبارت از :

  • سیف کالا: هزینه های بارگیری، بیمه، حمل و نقل هنگام خرید کالا و همچنین قیمت خود کالا
  • هزینه های مربوط به افتتاح اعتبار، واریز برات، امتیا نقشه و ….
  • تمام هزینه های یک کالا تا وقتی که وارد گمرک می شود

همه ی این مبالغ و هزینه ها بر اساس اطلاعات خرید صاحب کالا و نرخ ارز حساب می شود. و همچنین هزینه ی انبار کالا از زمان ورود تا زمان ترخیص آن از گمرک  به مواردی چون زمان انبار، مقدار و حجم کالا بستگی دارد.

  • هزینه بیمه

هزینه های مربوط به بیمه به یکسری عوامل مانند جنس و نوع کالا، مقدار آسیب پذیری وسیله ی حمل آن بستگی دارد.

ترخیص کالای حاتمی

در کل ترخیص کالا  جهت ورود و خروج محموله باید در محلی بنام گمرک انجام گیرد و مجوزات لازم برای این کار صادر شود که بابت آن هزینه هایی توسط صاحبان کالا بر اساس قوانیو و اصول بازرگانی کشور پرداخت می شود. برای محاسبه ی هزینه های ترخیص کالا از گمرک بهتر است از کارشناسان متخصص در این زمینه مشورت بگیرید، از این رو ترخیص کالای حاتمی جهت ارائه انواع خدمات ثبت و سفارش و ترخیص و واردات کالا در خدمت شما بزرگواران می باشد جهت آشنایی بیشتر با ما در تماس باشید.

پست های مرتبط

نظر بگذارید