19th Ave New York, NY 95822, USA
ترخیص کالای هندی
هند یکی از بزرگترین کشور های صادرکننده کالا در دنیا می باشد که به خاطر پیشرفت های خوبی که در امر صادرات داشته تا 5 سال آینده می تواند رتبه سوم جهان را کسب نماید و سیر صعودی در صادرات کالا از هند قابله مشاهده خواهد بود.
زمان مطالعه: 8 دقیقه
در این مقاله از سایت بازرگانی حاتمی همراه ما باشید تا اطلاعات لازم در ارتباط با ترخیص کالا از هند را برایتان شرح دهیم چرا که این کار امری تخصصی است و به دانش کافی در مورد آن نیاز دارید. ترخیص کالای حاتمی آماده ی همکاری با شما تجار و بازرگانان عزیز می باشد جهت آشنایی بیشتر با ما وارد همین سایت شوید.

کالاهای صادراتی هند

از جمله محصولاتی که در هند تولید و به نقاط مختلف دنیا صادر می شود، محصولات کشاورزی مانند: گندم، برنج و محصولات معدنی مثل مس، فولاد، آلومینیوم، سنگ آهن می باشد. هند تولید کننده ی بهترین چای در دنیا است که انواع آن را به سراسر دنیا صادر می نماید.

قاچاق کالا از هند به ایران

یکی از محصولاتی که از هند به صورت قاچاق وارد ایران می شود چای است و همین قاچاق یکی از عوامل تخلف در گمرک به حساب می آید و در صورت رو به رو شدن بازرسان گمرکی با این مسئله، باید جریمه های زیادی پرداخت نمایید.  از آن جایی که چای قاچاق شده دارای کیفیت خوبی نیست علاوه بر اینکه تاجر ضرر می کند اقتصاد کشور هم به خطر میوفتد، از این رو باید از مراحل ترخیص چای اطلاعات کافی داشته باشید و یا با تجار هندی معامله کنید تا دیگر شکی هنگام خرید بر جای نماند.

چگونگی ترخیص کالا از هند

ترخیص کالا از هند
پخش میثم
ترخیص کالا در تمامی بنادر ایران انجام می شود اما بیشترین کالاهای هندی از طریق بندرعباس به ایران می رسد. برای ترخیص کالا همانطور که در مقالات قبلی اشاره نمودیم به یک سری مجوز ها مانند: بارنامه، بیمه، کد تعرفه، پروفرما، کارت بازرگانی، ترخیصیه، مجوز وزارت بهداشت و کشاورزی برای مواد غذایی نیاز است. ناگفته نماند که برای وارد کردن کالای هندی به کشور باید در سایت بازرگانی ثبت نام کرده و کارت بازرگانی برای ترخیص کالای هندی را در یافت نمایید، از این رو می توانید از طریق متخصصان ترخیص کالای حاتمی اطلاعات کافی در این زمینه را کسب نمایید و در مورد ترخیص کالا از هند مشاوره های لازم را دریافت کنید.

اخذ مجوز

از جمله مدارکی که در گمرک توسط بازرسان مورد بررسی قرار می گیرد، داشتن مجوز استاندارد و بهداشت است. واردات کالا از هند به ایران هم شامل این قوانین می شود البته که مامورین گمرک بدون توجه به مبدا کالای وارد شده تمامی قوانین و اصول ترخیص کالا را اعمال می نمایند.

پرکاربردترین مجوز در واردات از هند

یکی از مجوز های واردات کالا از هند که بسیار پرکاربرد است، مجوز وزارت بهداشت می باشد. کالاهایی نظیر وسایل آرایشی و مواد غذایی که از هند به ایران وارد می شوند، میبایست مهر تایید وزارت بهداشت را گرفته و سپس در بازار عرضه شوند. معمولا دریافت این مجوزها دارای شرایط و قواعد خاصی می باشد و همچنین برای ترخیص کالاهایی که از هند به ایران آمده اند باید تمامی کد و مجوزهای لازم را دریافت کنند. اگر کالا از این مراحل عبور نکرده و وارد بازار شده باشد یک کالای غیرقانونی یا قاچاق به حساب می آید. از جمله کارت های ضروری برای ترخیص کالای هندی کارت بازرگانی است که به منظور سلامت جنس صادر می شود.
در ادامه بخونید: کالاهای پر سود وارداتی

سخن پایانی

ترخیص کالای حاتمی به عنوان یکی از شرکت های معتبر در زمینه ارائه انواع خدمات بازرگانی نظیر ثبت و سفارش آنلاین، ترخیص کالا، صادرات واردات و… می باشد و توسط ترخیص کاران حرفه ای خود ترخیص کالای شما را با استفاده از آخرین قوانین بازرگانی و بخش نامه های گمرکی در کمترین زمان ممکن انجام می دهد. جهت ارتباط و یا مشاوره با ما وارد سایت بازگانی حاتمی شوید.

پست های مرتبط

نظر بگذارید