19th Ave New York, NY 95822, USA
گمرک

برای ترخیص کالا های تجاری و اقتصادی از سازمان بنادر، خطوط ریلی و هوایی معمولا تجار از وکلای خود استفاده می کنند که با انجام کار های قانونی و پرداخت مطالبات و گرفتن مجوز های مورد نیاز این کار را راحت تر انجام دهند. یکی از مهم ترین جزء از پول هایی که باید به دولت پرداخت شود تا فرد مجاز به دریافت محصولاتش بشود حق العمل کاری گمرک می باشد.


مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه


تجار و کاسب های حرفه ای معمولا توانایی و وقت آن را ندارند که برای رفع مشکلات اداری و پرداخت حق العمل کاری گمرک و …. ترخیص کالای خود به سازمان ها یا ادارات دولتی بروند. به منظور حل این موضوعات آن ها از وکیل ها استفاده می کنند که با دانش کامل و جامعی که در این زمینه ها دارند می توانند در حل این گونه معضلات به آن ها کمک کنند. در این مقاله از سایت بازرگانی حاتمی در ابتدا برخی از آن ها را معرفی خواهیم کرد و در ادامه راه  حل های کلیدی برای آن ها ارائه خواهیم داد.

چگونگی ترخیص کالا از سازمان گمرک

حق العمل کاری گمرک
بازرگانی حاتمی

هر کشور به منظور مدیریت کالا های وارد و خارج شده از آن کشور سازمانی به نام گمرک ایجاد می کند و افرادی را برای بررسی این محصولات استخدام خواهد کرد. برای کنترل این موضوع قوانین سفت و سختی وضع شد و افراد را ملزم کرد تا مطالباتی را بر اساس این قواعد به آن سازمان ها پرداخت کنند.

حق العمل کاری گمرک چیست؟؟

یکی از این مطالباتی که کاسبان و تجار باید آن ها را به سازمان های دولتی پرداخت کنند حق العمل کاری گمرک می باشد. این میزان مبلغ که افراد مجبور به دادن آن هستند شامل افرادی می شود که کار های تشریفاتی محصولات افراد دیگر را برای آن ها به وسیله وکالت از طرف خودشان بر عهده می گیرد. اختیارات این فرد باید توسط برگه ای رسمی توسط سازمان امور گمرکی کشور تایید شده باشد.

کارگزار گمرک یا شخصی که حق العمل کاری گمرک یک فرد دیگر را با وکالت آن قبول کرده است کسی است که موظف به انجام کار های ترخیص کالای محصول یا کالای وارد یا صادر شده آن شخص است. بنابر این گفته ها همه افرا صلاحیت این کار را ندارند و معمولا سازمان های بازرگانی فاکتور هایی را مشخص می کنند که در ادامه چند مورد از آن ها را بررسی خواهیم کرد.

به طور کلی اموری همچون واردات، صادرات، نتقال کالا و یا حتی پرداخت حق العمل کاری گمرک نیازمند دانش و تجربه کافی است تا این مراحل کی پس از دیگری بدون مشکل و معضلی رفع بشوند.شرکت بازرگانی حاتمی یکی از این موسساتی است که در آن متخصصان و مشاوران خبره خدمات ارزنده ای را به افراد ارائه خواهند داد. برای دریافت مشاوره و اطلاع از دیگر بخش های این مجموعه می توانید به قسمت پشتیبانی سایت مراجعه فرمایید.

در ادامه بخوانید: صادرات اینترنتی چیست؟

متقاضیان حق العمل کاری گمرک چه ویژگی هایی باید داشته باشند؟؟

شرایط حقل العمل کاری گمرک
ترخیص کالای حاتمی
.   تابعیت کشور محل زندگی

شاید یکی از بدیهی ترین فاکتور ها برای کار در شهر یا کشوری این باشد که دوت آ« جا شما را به عنوان شهروند رسمی و تابع آن بخش به رسمیت بشناسد. حال برای انجام کار مهمی همچون بر عهده گرفتن حق العمل کاری گمرک این عامل در اولویت اول قرار خواهد گرفت و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

.   عدم سوء پیشینه و قاچاق گمرکی

سازمان های واردات و صادرات برای کنترل اجناس ومحصولات وارد و خارج شده به کشور ها تاسیس شده اند لذا کار کنان این شرکت ها نیز باید در این راستا قدم بردارند. یکی دیگر از فاکتور هایی که متقاضیان حق العمل کاری گمرک نیاز است تا ازائه بدهند گواهی هایی است که به وسیله آن ها شخص از هر گونه سوء پیشینه در زمینه قاچاق مبرا می شود و صلاحیت پیدا می کند تا در چنین سازمان هایی بتواند مشغول به کار شود.

.  مدرک تحصیلی مناسب و مرتبط

یکی از اصلی ترین عواملی که یک شخص را تایید می کند که بتواند حق العمل کاری گمرک را قبول کند و مشغول به این کار شود مدرک تحصیلی مرتبط و مناسب در این زمینه است. در کشور های مختلف دنیا ممکن است میزان این فاکتور بالا تر یا پایین تر باشد اما در ایران دارا بودن حداقل کاردانی در درشته های گمرکی و کارشناسی در دیگر حوزه ها ملاک قرار گرفته شده است.

.  دارا بودن حداقل 25 سال تمام

گمرک و شرایط آن
ترخیص کالای حاتمی

این قانون یکی از قواعدی است که در کشور هایی همچون ایران ، هند و آسیای مرکزی مورد استفاده قرار می گیرد. این فاکتور به منظور آن وضع شده است که شخص متقاضی حق العمل کاری گمرکاز نظر سواد و دانش به حد اعلا برسد و اشتباهت کمتری از او سر بزند.

.  شرکت در آزمون های مربوط به حق العمل کاری گمرک و کسب نمره قبولی

برای این که سازمان های مربوطه دریابند که شخص صلاحیت کار در حوزه امور حق العمل کاری گمرک را دارد هر ساله آزمون هایی که را برگزار می کنند تا افراد متقاضی با شرکت در آن ها و کسب نمره قبولی تاییدیه کار در این زمینه را دریافت کنند.

این ها تنها تعدادی از ابتدایی ترین فاکتور هایی هستند که متقاضیان حق العمل کاری گمرک می بایست آن ها را داشته باشند تا توسط سازمان های مربوطه و پس از بازرسی های نهایی تایید شوند و شروع به کار بکنند.

کلام پایانی

به طور معمول شرکت ها و سازمان های بازرگانی نیاز دارن تا از افرادی خبره در زمینه حق العمل کاری گمرک استفاده کنند چرا که رخ دادن حتی یک اشتباه کوچک در این حوزه سبب می شود کالا های اشباه یا نا مرغوب توسط افراد سود جو وارد و یا از کشور خارج شوند و تبعات جبران ناپذیری را برای دولت به ارمغان بیاورد.

بیزینس ها تنها توسط یک نفر اداره نمی شوند چرا که هر شخص توانایی این را دارد که بخواهد به تمامی سازمان ها و ادارات در یک لحظه مراجعه کند و مشکل گمرکی خود را رفع و رجوع بنماید و یا بیشتر این اشخاص سواد و دانش کافی در این زمینه را ندارند و ممکن است معضلات بزرگتری را بوجود بیاورند. شرکت بازرگانی حاتمی یکی از موسسه هایی است که در زمینه حق العمل کاری گمرک، ترخیص کالا و انتقال محصولات فعالیت می کند و با متخصصانی که در اختیار دارد می تواند تمامی این امور را حل و فصل کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این مجوعه می توانید به سایت آن ها مراجعه فرمایید.

پست های مرتبط

نظر بگذارید