19th Ave New York, NY 95822, USA
خرید کالای خارجی

از آنجایی که ارتباطات جهانی گسترش یافته است آشنایی با مراحل خرید خارجی برای خیلی ها جذاب بوده، طوریکه در کوتاه ترین زمان ممکن می توان کالای مورد نظر خود را تهیه کرد.  امروزه برای تسریع خرید خارجی شرکت های بازرگانی زیادی مشغول به فعالیت هستند.


زمان مطالعه: 6 دقیقه


بازرگانی حاتمی توسط مشاورین و متخصصان بازرگانی خود آماده ی ارائه انواع خدمات ثبت و سفارش و ترخیص کالا می باشد. جهت آشنایی بیشتر با ما وارد سایت “بازرگانی حاتمی” شوید. برای افزایش اطلاعات و دانش خود در زمینه مراحل خرید کالای خارجی در این مقاله همراه ما باشید.

مراحل خرید کالای خارجی

برای خرید کالای خارجی، باید یکسری مراحل را طی کنید که در ادامه به شرح آن می پردازیم:

1.انتخاب منبع فروش کالا

ترخیص کالای خارجی
بازرگانی حاتمی

پیدا کردن منبعی که کالای با کیفیت اما قیمت مناسب داشته باشد در امر خرید کالای خارجی بسیار با اهمیت است. چرا که خیلی از این خرید ها بخاطر عدم آگاهی از تامین کنندگان و اعتبار آنها، عدم آگاهی نسبت به کیفیت تولید کالا با شکست مواجه می شود. در این هنگام شرکت های بازرگانی با یافتن تامین کنندگان و اعتبار سنجی آن ها، تمامی اطلاعات هویتی افراد را پیدا کرده و در امنیت کامل نگهداری می کنند برای اعتبار سنجی روش هایی وجود دارد از جمله:

  • بررسی ثبت اصولی و قانونی شرکت
  • بررسی موضوع فعالیت شرکت
  • کارکنان و تجهیزات شرکت
  • وضعیت مالی شرکت
  • کنترل ارائه تسهیلات از طرف بانک ها به شرکت
  • همکاری با رایزن های معروف بازرگانی که در 22 کشور حضور دارند
 
در ادامه بخوانید: ترخیص کالا و هزینه های آن در گمرک

2. اخذ پروفرما

برای کسب اطلاعاتی نظیر قیمت های رقابتی تامین کنندگان لازم است یکسری تکنیک ها به کار برده شود مانند:

  • هنگام مذاکره در مورد خرید کالا حتما اطلاعات کافی مثل کاتالوگ محصولات را دریافت نمایید.
  • هنگام صحبت در مورد خرید کالا از ایمیل سازمانی خود استفاده کنید و لحن محاوره ای نداشته باشید و برای اینکه قیمت خوبی قرداد ببندید تعداد سفارش کالا را بالا ببرید.

مسئله ای که در پروفرما حائز اهمیت است مشخصات دقیق کالا می باشد. پروفرما در واقع یک سند یا پیش فاکتور است که هنگام خرید کالا از فروشنده دریافت می شود و حتما شماره تعرفه گمرکی در این سند باید ذکر شود. زمانی که بین پروفرماهای مختلف فیمت ها بررسی شد، حتما مقدار مبلغی که برای کل سفارش پرداخت می شود نیز محاسبه شود.

3.تنظیم قرارداد خرید خارجی

مراحل خرید خارجی
بازرگانی حاتمی

قرارداد بین خریدار و شرکت شما زمانی بسته می شود که پروفرمای صادر شده از طرف خریدار تایید شده باشد و در نهایت خرید کالا ثبت و نهایی می شود. باتوجه به نوع کالا و خرید آن مواردی که در قرارداد ذکر می شود متفاوت می باشد. بعد از تائیدات نهایی ثبت سفارش و امور بانکی برای خرید خارجی آغاز می شود و بعد از آن با توجه به مقداری که در پروفرما گفته شده به فروشنده پیش پرداخت داده می شود تا مراحل تولید کالا را شروع نماید و بعد کالا ارسال شود.

گروه بازرگانی حاتمی جنرال ترادینگ با فعالیت های  مستمر در یک  دهه گذشته، به همراه کوله باری از تخصص و تجربه، در روز های سخت کاری شما در کنار شماست تا بتوانید بهترین خروجی و بهره کاری را ببرید و در رقابت کاری خود موفق شوید.

4. اخذ اسناد حمل مورد نیاز برای ارسال کالا

در زمان خرید کالای خارجی و بستن قرارداد باید یکسری اسناد از طرف فروشنده به خریدار داده شود که در آن توافقات طرفین مشخص می شود. یکی از این اسناد مهم که توسط شرکت های حمل و نقل صادر می شود بارنامه bill of lading است که برای ترخیص کالا هم اهمیت دارد.

  • سند COMMERCIAL INVOICE

فاکتوری می باشد که شامل اطلاعات و مشخصات کالا،شماره اعتبار اسنادی، کشور مبدا و مقصد، نام فروشنده و خریدار است

  • گواهی CERTIFICATE OF ORIGIN

که توسط اتاق بازرگانی کشور فروشنده صادر می شود جزء اسناد مهم برای ثبت سفارش و ترخیص کالا می باشد.

  • سند مشخصات کالا لیستی بنام  PACKING LIST

بسته بندی کالا است که شامل تعداد کالا و محتویات و نوع بسته بندی می باشد و برای گمرکات کشور مقصد هنگام خرید خارجی حائز اهمیت است.

5. پرداخت بهای خرید کالای خارجی

برای پرداخت بهای کالا هزینه ای که در پروفرما تعیین شده بصورت کامل یا درصدی پرداخت می شود و حتما باید شماره حساب مقصد چک و سپس پرداخت اولیه انجام گیرد. باقیمانده ی مبلغ قبل از بارگیری و حمل باید پرداخت شود. واحد خرید خارجی بعد از آنالیز مراحل گفته شده اگر موردی باشد با مشتری یا تامین کننده گفتگو انجام می دهد. اسناد در زمان  حمل کالا بطور کامل دریافت می شود و زمان pick up بار مشخص می شود.

سخن پایانی

ممنون که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید، امیدواریم آشنایی با مراحل خرید خارجی برایتان مفید بوده باشد.چنانچه قصد ترخیص کالا و یا صادرات و واردات را دارید با کارشناسان سایت “بازرگانی حاتمی” در ارتباط باشید و مشاوره های لازم را دریافت نمایید روز و روزگارتان خوش

پست های مرتبط

نظر بگذارید