19th Ave New York, NY 95822, USA
مزایای صادرات گیاهان دارویی
افراد زیادی وجود دارند که نیاز به صادرات گیاهان دارویی دارند اما از قوانین کامل این کار اطلاع ندارند و ممکن است همین دانش کم باعث بروز تخلفات گمرکی دردسر سازی بشود و اشخاص را حتی به مجرم تبدیل کند. به منظور جلوگیری از این اتفاق لازم است تا با تمامی این قواعد به درستی آشنا بشویم و آن ها را درک کنیم.
مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه
برای درست اجام دادن صادرات گیاهان دارویی نساز است تا با قوانین دقیق این کار به درستی آشنا بشویم از این رو در این مقاله از سایت ترخیص کالای حاتمی یکی از شرکت های بزرگ بازرگانی با داشتن کارشناسانی متخصص به این خبره قصد داریم تا با معرفی کامل این قواعد راهنمای جامعی را برای اجام این دسته فعالیت ها ایجاد کنیم.

صادرات گیاهان دارویی چه مزیت هایی دارد؟

از زمان های قدیم مردم کشور های جهان به ویژه آسیا با استفاده از طب سنتی توانستند تا دارو های موثری برای بیماری های مردم پدید بیاورند. حال با پیشرفت جوامع بازرگانان به فکر این افتادند تا با صادرات گیاهان دارویی این دانش را به دیگر بخش ها منتقل کنند و از آن کسب درآمد نیز داشته باشند. کشور چین با در دست داشتن 17 درصد از این بازار جهانی رتبه اول را در صادرات گیاهان دارویی از آن خود کرده است.هند با 8، مصر با7 و اسپانیا با 5 درصد به ترتیب رتبه های دوم تا چهارم را تشکیل می دهند. قوانین سخت گیرانه ای برای انجام این کار در بخش های مختلف توسط سازمان های قانونی وضع شده اند که انجام این فعالیت را برای افراد سخت کرده است. ایران یکی از 10 تولید کننده برتر این کالا و یکی از 20 صادرکننده گیاهان دارویی است که این کار را با بخش های مختلفی از جهان همانند آلمان، اندونزی، آمریکا، چین ، اسپانیا و … انجام می دهد و بخشی از بودجه خود را از این راه بدست می آورد.
انواع گیاه دارویی
ترخیص کالای حاتمی
برای دور شدن از بروز تخلف در حیت صادرات گیاهان دارویی بهتر است تا از موسسه های بازرگانی کمک بگیریم. شرکت ترخیص کالای حاتمی با در دست داشتن متخصصان حرفه ای در این امر تمام کار های انتقال ایمن و بی دردسر کالای شما را انجام می دهد. برای اطلاع از دیگر فعالیت های این مجموعه و دریافت مشاوره می توانید به قسمت پشتیبانی سایت این مجموعه مراجعه فرمایید.

بهترین گیاهان دارویی برای صادرات

بسیاری از این کالا ها ممکن است در پروسه انتقال آسیب ببینند و یا دچار خرابی بشوند پس در اولین قدم بهتر است تا با آن دسته از آن ها شروع کنیم که تحمل بالایی دارند و زود فاسد نمی شوند و می توانند در زمان طولانی صادرات گیاهان دارویی دوام بیاورند. کشمش، ترنجبسن، سرخس، بادام کوهی، علف چای، گل نرگس، بابونه، چماز، گز شهشاد، خوانسار، فندق کوهی، گل بلوط، مازوج، ریوس، بوبنه، شاطره، استخدوس، برگ اکالیپتوس از آن دسته هستند که توان تحمل پروسه صادرات گیاهان دارویی را دارند و به نوعی بهترین گزینه برای این کار هستند.
در ادامه بخوانید: روش های پرداخت بین الملل

گیاهان دارویی مجاز در تمام کشور ها برای صادرات

فواید گیاهان دارویی
ترخیص کالای حاتمی
  یکی از اصلی ترین قوانین صادرات گیاهان دارویی این کالا ها را به دو بخش مجاز و غیر مجاز تقسیم بندی کرده است که افراد باید این دو قسمت را به خوبی بشناسند تا از بروز تخلفات گمرکی جلوگیری شود. این قاعده در بسیاری از کشور های جهان مشابه است.

گیاهان دارویی مجاز:

به طور کلی تمامی اسامی که در بخش مناسب ترین دسته از این کالا ها قید شد مجاز برای صادرات گیاهان دارویی هستند امی تعدادی دیگر همانند گل گاو زبان، تخم مرو و کتان، سر شاخه گل راس، باریجه نیز دز آن دسته قار می گیرند. ممکن است تعداد اندکی از این بخش در تعداد معدودی از کشور ها غیر مجاز تلق شوند که برای اطلاع از آن بهتر است در سایت های رسمی مقصد انتقال آن ها را مشاده کرد.

گیاهان دارویی غیر مجاز:

همه گیاهان دارویی ه تولید می شوند امکان صادرات را ندارن چرا که ممکن است از آن ها در راه های نادرستی استفاده شود و یا آن دسته در خطر نابودی در کشور مبدا قرار داشته باشد. برخی از آن ها عبارتند از رزیم، ثعلب، پیاز گل لاله سرنگون، سوسن چهل چراغ، شیرین بیان، زنبق وحشی و کوپک.
سخن پایانی
در امر صادرات گیاهان دارویی اطلاع دقیق از مجاز یا غیر مجاز بودن آن ها بسیار مهم است و در اولویت دوم افراد باید قدار مقاوت آن نوع را مورد بررسی قرار دهند تا در پروسه انتقال ضرر و زیان هنگفتی را متحمل نشوند. برای انجام این کار و یا حتی دیگر فعالیت های بازرگانی نیاز است تا با مشارانی متخصص در این حوزه ارتباط برقرار کنید. شرکت ترخیص کالای حاتمی یکی از برترین موسسه ها در این حوزه است که می تواند با متخصصان خبره ای که دارد تمامی نکات لازم را ارائه دهد و از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کند شما نیز می توانید برای ارتباط بیشتر با ین مجموعه از سایت آن ها بازدید کنید.

پست های مرتبط

نظر بگذارید