19th Ave New York, NY 95822, USA
گمرک ایران

تمامی کشور ها برای این که بتوانند با دیگر افراد جهان ارتباط داشته باشند و از فناوری های به روز جهان بهره مند شوند، از واردات و صادرات کالا و …. استفاده می کنند. برای انجام این کار سازمان های مختلفی تشکیل می شوند، تا قوانین این کار را به درستی اجرا کنند و بر آن ها نظارت کامل داشته باشند و افراد را از تمام تخلفات گمرکی آگاه سازند.


مدت زمان مطالعه: ۷ دقیقه


تخلفات گمرکی در قوانین هر کشور با دیگری تفاوت های کوچک و بزرگی می تواند داشته باشد اما به صورت کلی بسیاری از این قواعد و فاکتور ها که در امر واردات و صادرات مورد استفاده قرار می گیرند، در بسیاری از نقاط جهان مشابه هستند. در این مقاله از سایت بازرگانی حاتمی یکی از قدرتمند ترین شرکت های انتقال کالا به معرفی تعدادی از آن ها خواهیم پرداخت.

تخلفات گمرکی چه هستند؟

تخلفات گمرکی در کل به دو دسته تقسیم می شوند. یکی از آن بخش ها برای افراد عادی مطرح می شود و دیگری اشخاص و قسمت خصوصی جامعه را در بر می گیرد. شرکت هایی که دولت یا مردم عام یک جامعه آن را اداره می کنند را دولتی می گویند و قوانین ساده واردات و صادرات برای آن ها در نظر گرفته می شود.

تخلفات گمرکی چیست
ترخیص کالای حاتمی

اما بخش دوم شرکت هایی هستند که افراد و اشخاص حقیقی و خصوصی آن ها را اداره می کنند و از آن سود می برند را بخش خصوصی تلقی می کنند که تخلفات گمرکی عمدتا از این موسسه ها و مجموعه ها سر می زند چرا که بسیاری از این دسته خوب به قوانین مربوط به سازمان آشنایی ندارند و گاها دچار اشتباه می شوند که برای جلوگیری از این معضلات ابتدا باید قوانینی را خوب درک کرد که اگر آن ها را رعایت نکنیم موجب ایجاد جرم می شود.

در ادامه بخوانید: استاندارد اجباری چیست؟

انواع قوانین گمرکی

در هر جایی که بحث جرم و جنایت می شو به طور 100 درصد قونینی وجود دارند که در صورت رعایت نکردن آن ها اتفاق می افتند. در امر تجارت و بازرگانی نیز همین قضیه صدق می کند و اسم آن را تخلفات گمرکی می گویند.

در واردات و صادرات کالا شروط زادی حکم فرما هستند که افراد باید با آن ها آشنایی کالی داشته باند تا از بروز تخلفات گمرکی جلوگیری کنند. این قوانین ممک است در بعضی از کشور ها متفاوت باشند اما بخشی از آآن ها که جهانی هستند مشابهت زیادی در جای جای جهان دارند.

افرادی که قصد ارسال کالا به جای جای جهان را دارند نیاز است تا به یک مجموعه با کارشناسان خبره مراجعه کرده و اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنند. شرکت بازرگانی حاتمی یکی از همین موسسه ها است که می تواند با مشاورانی متخصص تمامی نکات لازم را به شما آموزش دهد و کار های انتقال کالا را بدون بروز هیچ یک از تخلفات گمرکی انجام دهد. برای ارتباط با این مجموعه و متخصصان آن ها به قسمت پشتیبانی سایت مراجعه فرمایید.

تخلفات گمرکی که باید مراقب آن ها باشیم:

آشنایی با گمرک و تخلفات آن
ترخیص کالای حاتمی
  1. عدم اظهار یا کم اظهاری

یکی از بزرگ ترین تخلفات گمرکی عدم اظهار یا کم اظهاری است. این قضیه بدین معنا است که هر دو طرف هم وارد کننده وهو صادر کننده یا وکیل هی این دو شخص به سازمان های مربوطه مقدار و نوع کالایی که قرار است رد و بدل بود را به طور دقیق اعلام می کنند و علاوه بر آن تمام عوارض و مالیات آن را می بایست بپردازند و اگر در این امر کم کاری از هر شخص صورت بگیرد موجب ایجاد جرایم متعددی می شود.

  1. خروج کالا های قید نشده در اظهار نامه

در مورد قبلی اعلام  شد که برای واردات و صادرات نیاز است تا اظهار نامه ای تنظیم و به مراجع قانونی ارائه دهد اما افرادی وجود دارند که قصد خروج یا ورود کالایی بدون این برگه را دارند که این مورد هم یکی از بزرگترین تخلفات گمرکی محسوب می شود که سازمای برا جلوگیری از بروز این دسته اتفاقات در بسیاری از کشور ها تاسیس شده است.

  1. ورود و خروج کالا های غیر مجاز

در قوانین بازرگانی هر کشوری کالاهایی وجود دارند که ورود و خروح آن ها ممنوع می باشد و افرادی که قصد این کار را دارند مجرم شناخته شده و ملزم به پرداخت جریمه هستند. مواد مخدر، مواد غذایی مخصوص، جانوران نادر و … از این دست وسایل غیر مجاز هستند.

  1. عدم پرداخت حق آسیب مالی به دولت

در اظهار نامه هایی که به سازمان ها ارائه می شود دولت با بررسی کلی واردات یا صادرات آن الا مقدار آسیب ممکن را که به کشور وارد می شود را محاسبه می کنند و برای افرا آن را شرح می دهند. عدم رداخت این وجه در صورت مشمول بودن کالا یکی از تخلفات گمرکی استو جرم تلقی خواهد شد.

کلام پایانی

در واردات و صادرات کالا ها از کشور های مختلف ابتدا نیاز است تا با قوانین بازرگانی آن بخش به خوبی آشنا شویم تا از بروز تخلفات گمرکی جلوگیری شود و بتوان یک بازرگانی یا تجارت سالم و بی خطر را انجام داد. شرکت های متعددی جود دارند که امر واردات و صادرات برخی از کالا ها را بر عهده می گیرند و آن ها را برای افراد عادی به مقصد دل خواهشان ارسال می کنند. اما تفاوت موسسه بازرگانی حاتمی در این است که کارشناسان خبره این مجموعه به شما در یادگیری قوانین انتقال کالا ها یاری می رسانند. برای اطلاع از دیگر خدمات این کمپانی می توانید به همین سایت مراجعه فرمایید.

پست های مرتبط

نظر بگذارید