19th Ave New York, NY 95822, USA
هر دو طرف در معامله در برابر هم تعهداتی ویژ ه ای دارند و مهم ترین تعهد فروشنده نسبت به خریدار فراهم کردن و فرستادن کالا بر حسب قرارداد می باشد و خریدار در برابر فروشنده متعهد به پرداخت های بین المللی کالای معامله شده می باشد .
زمان مطالعه ۸ دقیقه
معامله عاقلانه اصیل این گونه است که خریدار در مقابل به دست آوردن و بهربری از مزایای کالا باید مبلغ آن را پرداخت کند. در این مقاله از سایت حاتمی که به اهمیت روش های پرداخت های بین المللی در صادرات و واردات در بهترین شرکت ترخیص کالا حاتمی میپردازیم.

روش های پرداخت بین المللی

• تسویه از طریق پیش پرداخت • تسویه از طریق حساب باز • تسویه از طریق حواله (بروات) • تسویه از طریق اعتبار اسنادی

عامل اثرگذار در گزینش روش های پرداخت بین المللی

روش های پرداخت بین الملل
بازرگانی حاتمی
1. مهلت زمان شراکت در بین هر دو طرف معامله و اندازه اعتماد آنها به هم دیگر 2. میزان ریسک کشورها که تاثیر مهمی دارد . موقعیت سیاسی، قانونی، اقتصادی در هر دو طرف ) خریدار و فروشنده 3. وضعیت مالی دو طرف به خصوص خریدار 4. مسافت جغرافیایی در بین خریدار و فروشنده 5. میزان مراتب معامله و فرصت پرداخت وجه معامله 6. مهلت دست یابی اعتبار و هزینه ی مرتبط

روش تسویه از طریق پیش پرداخت Advance payment :

برعکس روش پرداخت بر حسب محاسبه باز، فروشنده زیادترین خطر را تقبل می کند. در این روش خریدار بیش از همه و در حقیقت همه خطر یا ریسک را می پذیرد . بدین سبب در این روند خریدار پیش از حمل کالا به وسیله فروشنده، وجه معامله را باید پرداخت کند و گوش به زنگ می ماند تا فروشنده در زمانی که تعیین کرده جنس را بر طبق قرارداد برای خریدار ارسال کند . شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتردر ترخیص کالای حاتمی از روش های پرداخت های بین المللی به سایت حاتمی مراجعه کنید.

روش های پیش پرداخت در حالت های زیر

پرداخت از طریق براوت
بازرگانی حاتمی
• فروشنده و خریدار حتما نباید در زمینه سابقه فعالیت بازرگانی بسنده یا کافی بهره مند باشند. • چنان چه موقعیت اعتباری خریدار دارای شبهه باشد و یا اینکه خشنودی فروشنده را حاصل نکند. • چنان چه در کشور خریدار خطر سیاسی و اقتصادی بالا باشد . • چنان چه درخواست برای کالای مورد نظر خریدار زیاد باشد و فروشنده هم بخواهد بدون چون و چرا از ارزش کالا مطمئن باشد . در روش پیش پرداخت دیگر بانکها گرفتار نخواهند شد و زمانی درگیر این معامله می شوند که فقط جا به جایی وجه مختصر شده و مداخله ای در آن نظارت معامله اسناد ندارند . در این روش فقط مخارج بانکی کسر می شود و کم و بیش روشی مناسب می باشد. خریدار تضمین بسنده برای پیگیری ضمانت فروشنده در اختیار ندارد. در این روش پرداخت های بین المللی اگر فروشنده کالا یا اسناد ناتمام یا عیب دا ر برای خریدار بفرستد در عمل کاری از دست شخص خریدار بر نمی آید .

تسویه از طریق حساب باز Open Account trade :

در این روش فروشنده بعد از این که کالا را انتخاب می کند کالا توسط خریدار ارسال و بعد از حتی ترخیص از گمرک خریدار مبلغ معامله را پرداخت میکند یعنی فرو شنده به صورت غیر نقدی ارزش کالای خریداری کرده را پرداخت نموده و از امتیازات آن بهره مند می شود و خریدا ر هم عهد می بندد که طبق موافقتی که بین خودشان بسته اند در زمان تعیین شده مبلغ کالا را واریز کنند. روش حساب باز در بین خریدار و فروشنده ای مورد استفاده قرار میگیرد که این دو از اعتبار بسیار پایدار به هم دیگر برخوردار باشند یا اینکه برای هم کاملاً شناخته شده باشند در صورتی که خریدا ر بعد از تحویل کالا مبلغ را پرداخت نکند فروشنده دستش به جایی بند نمی با شد.

پرداخت از طریق حواله یا بروات

روش های پرداخت بین الملیل و راه های آشنایی با آن
بازرگانی حاتمی
چنان چه دو طرف معامله یعنی خریدار و فروشنده بخواهند که خطر کل معامله کم باشد و اگر ریسکی است در بین طرفین تقسیم شود از روش پرداخت های بین المللی استفاده می کنند. این روش بر خلاف روش های بالا که از ریسک و اعتبار زیادی برخوردار بودند ولی این آنقدر خطرناک یا ریسک پذیر نیست یعنی اگر خطری هم باشد بر هر دو طرف ا ست در بانک ها بر اساس ثبت سفارش معروف است در این روش بانک نقش مهمی در بررسی اسناد نیز دارد و علاوه بر بررسی ا سناد انتقال وجه را نیز رسیدگی می کند. در پرداخت از طریق حواله )بروات( فروشنده کالا انتخاب شده را برای مشتری به کشور مقصد می فرستد ولی اسناد را به دست بانکی که مشخص کردن ارسال می کند اسناد بازرگانی مانند: بارنامه، فاکتو ر، فهرست عدل بندی و گواهی مبدا به بانک فرستاده و خریدار زمانی که به تعهدات خود عمل کند بانک اسناد را تحویل میدهد.
در ادامه بخوانید: آشنایی با مراحل خرید خارجی

تسویه از طریق اعتبار اسنادی

در گذر زمان تجا ر، بازرگانان و سیستمهای بانکی در صدد گردآوری و بهرهوری از طریق کم و کاستیهای روش پرداخت های بین المللی قبلی را پوشش دهند تا به آسان کردن و بالا بردن کیفیت تجارت کمک کند. روش اعتبار اسنادی به این منظور بین خریدار و فروشنده قراردادی نوشته میشود که طرف خریدار خواهان این می باشد زمانی که کالا را انتخاب کرد کالا در زمان و مکانی که تعیین کردهاند سالم و صحیح به دستش برسد و خودش تعهد می کند که قبل از این که مالکیت کالا را به او انتقال دهد قیمت کالا و حمل را پرداخت کند و فروشنده هم تمایل دارد که اطمینان حاصل کند تا قبل از این که کالا از دسترس و کنترل خارج شود مبلغ را از طرف خریدار دریافت کند .

سخن پایانی

در این مقاله به انواع روش پرداخت های بین المللی و تجارت آن با یکدیگر صحبت کردیم هر تاجر و بازرگانی که می خواهد در زمینه تجارت موفق شود باید از این روش ها به خوبی استفاده کنند تا خطر ریسک پذیری را رو به پایین بیاورد. بعد از آشنایی با روش های پرداخت نیاز است که یک شرکت به نام و ارزشمند برای حمل و نقل صحیح کالاهای خود انتخاب کنید شما می توانید از طریق سایت حاتمی با ما در تماس باشید تا نحوه ترخیص کالای حاتمی را به شما توضیح دهیم.

پست های مرتبط

نظر بگذارید