19th Ave New York, NY 95822, USA

به طور کلی امور بازرگانی و انتقال کالا و اجناس میان دو کشور در دو نقطه جهان شرایط و قوانین کلی و جزئی مخصوص به خود را دارد. طبق این دستورات افراد موظف به ارائه اسناد، پرداخت هزینه و …. می باشند تا به نوعی واردات و صادرات وسایل آن ها از نظر دولت قانون مند به نظر برسد. حال یک مسعله که مشکل بسیاری از تجار را درگیر خود کرده است؛ ثبت برند می باشد. بسیاری از این افراد می خواهند بدانند که توانایی فرستادن و یا دریافت محصولات خود را بدون انجام این کار می توانند انجام بدهند یا خیر.


مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه


برای وارد و یا خارج کردن وسیله ای از یک کشور و انتقال آن به کشوری دیگر ابتدا می بایست از مجاز بودن این کار مطلع شد و سپس بر طبق قوانین دو طرف معامله با ارائه اسنادی معتبر و موثق و پرداخت هزینه ها به این کار پرداخت. به طور کلی این دستورات ممکن است در جای جای جهان با یکدیگر متفاوت باشند اما برخی نقاط مشترک نیز دارند. مسئله مهمی که در این مقاله از بازرگانی حاتمی قصد بررسی و تحلیل آن را داریم موضوع ثبت برند و تاثیرات آن بر صادرات و واردات اجناس است که در ادامه با توضیحات کامل درباره این کار آن را به دقت تحلیل خواهیم کرد.

  ثبت برند کالا

صادرات کالا به چه معناست؟

در بسیاری از تحیل های مفاهیم ابتدا بهتر است زیر مجوعه های آن را بدانیم.پس بهتر است برای اینکه تاثیرات ثبت برند بر انتقال وسایل را بدانیم به سراغ اصل موضوع یعنی چیستی صادرات بپردازیم. به طور کلی این کلمه بدین معنا است که یک فرد که شرایط خاصی همچون عدم سوءپیشینه، صلاحیت مالی و …. را دارا است قصد دارد کالایی را از کشور خود به یک بخش دیگر از جهان انتقال بدهد.

برای صادر کردن یک وسیله از کشوری به بخش دیگری از جهان به طور کلی هر دولت قوانین مخصوص به خود را وضع کرده است. و تمامی متقاضیان می بایست آن ها را بداند تا بتوانند با دانش و اطلاعات کافی پا در این زمینه بگذارند و در این راه پر پیچ و خم دچار شکل نشوند. به عوان مثال پرداخت مالیات، اخذ مدارک معتبر برای انتقال کالا و ثبت برند از جمله دستورات مهم و مشترک سازمان های بازرگانی جهانی هستند. برخی دیگر  از این قوانین عبارتند از:

کالا های مجاز

به وسایل و تجهیزاتی که توسط سازمان های گمرکی در لیست های مخصوصی مجاز به صادر کردن شده اند. بنابراین هر شرکت که موفق به ثبت برند خود در سازمان های مربوطه شده است توانایی انتقال آن ها را دارد. این اغلام معمولا تولیدات داخلی، نفت، محصولات معادن و …. است که به نوعی کشور نیاز زیادی به آن ها ندارد و می تواند برای افزایش درآمد و کم کردن هزینه ها آن ها را به دیگر بخش های جهان بفروشد.

 
صادرات کالا
بازرگانی حاتمی

کالا های غیر مجاز

به وسایلی که توسط سازمان های گمرکی غیر مجاز به ثادرات اعلام می شوند. اجناس ممنوعه می گویند. از این رو هیچ شرکتی که ثبت برند خود را با موفقیت انجام داده است توانایی این را ندارد که این دسته از وسایل را از کشور خارج و به دیگر بخش های جهان بفرستد. معمولا این تجهیزات که صادر کردن آن ها طبق قوانین مجاز یست از جمله اغلام حیاتی برای یک دولت است. تولیدات پتروشیمی ها، سوخت کارخانجات  انرژی هسته ای و …. از این دست تجهیزات هستند که بودن و نبودن آن ها تاثیرات زیادی را بر ثبات کشور خواهد داشت از این رو مسئولان این قواعد را وضع کرده اند.

تمامی این قوانین و قواعد وضع شده از طرف سازمان های گمرکی حکم محکمی بر اصالت و دقت در امور واردات و صادرات است. از این رو ثبت برند نیز به نوعی فعالیتی است که اگر شخص آن را انجام بدهد می تواند به سازمان ای مربوطه بفهماند که تمامی مدار و اسناد او معتبر و موثق هستند. شرکت بازرگانی حاتمی سعی می کند تا با متخصصانی که در این زمینه در اختیار دارد بر درستی انجام این کار نظارت کند تا تاثیر آن بر پیشرفت روند انتقال محسوس تر بشود. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره های تخصصی می توانید به قسمت پشتیبانی سایت مراجه فرمایید.

عدم سوء پیشینه

سوء پیشینه صادرات کالا
بازرگانی حاتمی

این قانون به نوعی برای افادی وضع شده است که شرکتی ندارند در نتیجه در سازمان های دولتی نتوانسته اند ثبت برند موسسه خود را انجام بدند. به طور کلی اگر فرد نتواند این کار را انجام بدهد از انجام هرگونه عملیات بازرگانی محرم است اما می تواند به عنوان یک تاجر با دیگر مجموعه ها مشارکت بکند. برای این کار لازم است تا از سازمان های نظامی برگه ای را با عنوان عدم سوءپیشینه دریافت کند تا تمامی افرا و دولت نیز بتانند به آن فرد اعتماد بکنند و فرد در ادامه مجاز به انجام کار هایی همچون صادرات و واردات می گردد.

در ادامه بخوانید: ترخیص کالای هوایی چیست؟

مدارک معتبر شرکت و یا شخص حقیقی

یکی دیگر از قوانینی که سازمان های گمرکی آن را وضع کرده اند داشتن مدارک و اسنادی موثق است که نشان بدهد شخص دارای یک شرکت بازرگانی می باشد. ثبت برند یکی از بهترین روش ها برای انجام دادن این کار است چرا که در پروسه این فعالیت تمامی مدارک هوییتی، مالی و تجاری شما مورد بررسی و ثبت قرار می گیرد در نتیجه تنها با یک نام ارگان های دولتی و خصوصی می توانند تمامی مدارک مورد نیازشان را جمع آوری کنند و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به دیگر بخش ها نداشته باشید.

سخن پایانی

در پایان برای اینکه بخواهیم بفهمیم که ثبت برند چه تاثیری را می تواند بر صادرات و یا واردات بگذارد می توان این گونه بیان کرد که در صورت انجام ندادن این کار شما به هیچ عنوان مجاز به انجام این کار ها نیستید چرا که به نوعی تمامی مدارک مورد نیاز برای تایید صلاحیت شما در این نام خلاصه می شود پس بهتری، ساده ترین و سریع ترین راه برای احراز هویت همین روش است که می توان با استفاده از افرادی متخصص در این زمینه این کار را به درستی انجام داد.

ثبت شرکت برای انجام کار هایی هماند واردات و صادرات یک کار پر اهمیت و با اولویت است. پس بهتر است تجار و متقاضیان یا با دانش کافی و کامل خودشان دست به انجام این کار بزنند و یا با مراجعه به شرکت های مخصوص این کار را به کمک افراد متخصص و خبره در این زمینه انجام بدهند. موسسه بازرگانی حاتمی یکی از همین مجموعه ها می باشد که با در دست داشتن مشاورانی حرفه ای علاوه بر پیشبرد راحت و سریع کار شما آموزش های لازم جهت کسب اطلاعات بیشتر را نیز به علاقه مندان می دهد. برای دریافت اخبار و مطلع شدن از دیگر بخش های این کمپانی می توانید به سایت آن ها مراجعه فرمایید.

پست های مرتبط

نظر بگذارید