19th Ave New York, NY 95822, USA
بازرگانی حاتمی

صادرات به دبی

یکی از ثروتمندترین شهر های دنیا دبی است که در کشور امارات قرار دارد. این کشور کوچک از نظر اقتصادی و جذب توریست بسیار موفق عمل کرده و بسیاری از افراد و شرکت ها برای سرمایه گذاری این شهر را انتخاب می کنند. از این رو صادرات به دبی زیاد می باشد اما پیچیدگی های خود را دارد و باید به تمام اصول و قوانین  آن آگاهی داشته باشیم تا با ضرر های مالی مواجه نشوید.


زمان مطالعه: 6 دقیقه


سرمایه گذاری در دبی برای بازرگانان ایرانی هم مورد توجه قرار گرفته است. مخصوصا در این دوران تحریم ایران، می توانید کالاهای با ارزش خود را از طریق صادرات به دبی به تمام جهان عرضه کنید. در این مقاله از سایت بازرگانی حاتمی با ما همراه باشید تا قوانین و اطلاعات لازم جهت صادرات به دبی را برایتان شرح دهیم.  


صادرات کالا به دبی

همانطور که گفته شد برای صادرات کالا از ایران به دبی باید حتما قوانین  آن را مطالعه کرده و آگاه باشید، چرا که کشور امارات اصول خاص خود در زمینه ی تجارت و گمرک دارد. برای صادرات کالا به دبی حتما باید با یکی از شرکت های بازرگانی در دبی همکاری نمایید اما اگر بخواهید شخصا و مستقلا صادرات را انجام دهید باید خودتان یک شرکت در دبی ثبت کرده و از طریق آن این فرآیند را انجام دهید.

قوانین صادرات کالا به دبی

بازرگانی حاتمی
صادرات به دبی

یکی از قوانین صادرات کالا به دبی پرداخت عوارض گمرکی است.اگر کالا از طریق شرکت بازرگانی مستقر در دبی، وارد آن کشور شود از پرداخت عوارض معاف است و همین موضوع در کاهش هزینه های صادرات بسیار تاثیر گذار می باشد و باعث افزایش سود خالص شما می شود.

کد صادرکننده و یا وارد کننده باید هنگام وارد شدن کالا به امارات ارسال شود و همچنین کالایی که در پروانه ی صادرات به ثبت رسیده باید با کالایی که وارد امارات شده کاملا تطابق داشته باشد و بعد از حدودا 72 ساعت به مقصد نهایی رسانده شود.

همچنین بخوانید: 

مراحل صادرات کالا به دبی

اولین قدم همکاری، با یک شرکت بازرگانی  و یا تاسیس یک شرکت شخصی در دبی است . انجام مراحل ثبت در گمرک و …

  • کارت بازرگانی:

 اولین قدم برای صادرات کالا این است که به اتاق بازرگانی در ایران مراجعه کرده و یک کارت بازرگانی دریافت نمایید و آگاه باشید که بدون این کارت نمی توانید در زمینه ی تجارت و صادرات کالا فعالیتی داشته باشید.

  • بررسی بازار دبی:

برای این که کالای خود را در دبی به فروش برسانید به طوری که دچار ضرر مالی نشوید، باید از قبل بازار کالای مورد نظر خود را از لحاظ تقاضا، قیمت و رقبا مورد بررسی قرار دهید.

  • صدور پروفرما:

بعد از بررسی بازار و شناخت مشتری های جدید باید یکسری اطلاعات مانند: تعداد کالا، قیمت جزء، کل روش حمل و نحوه ی پرداخت، اطلاعات فروشنده و خریداران به عنوان پروفرما صادر نمایید.

  • قرارداد با خریدار:

بعد از آن که پیش فاکتور توسط خریدار تایید شد، باید یک قرارداد طبق قوانین تجارت بین طرفین بسته و امضا شود.

  • انتقال وجه:

 پرداخت وجه از طرف مشتری به شما که فروشنده هستید می تواند توافقی باشد و از طریق سیستم های بانکی و صرافی مبلغ کالای خود را می توانید دریافت نمایید.

 

هزینه صادرات به دبی

این که چه کالایی را برای صادر کردن به دبی در نظر دارید نیز مهم است. هزینه های متفاوتی دارد که یکسری از این هزینه ها از جمله: هزینه های بیمه و بارگیری، هزینه ی بسته بندی، هزینه های گمرکی و حمل است اما از طریق حمل کالا به یکی از گمرکات مناطق آزاد دبی، می توانید از پرداخت عوارض گمرکی معاف شده و هزینه های خود را  کاهش دهید.

 

سخن پایانی

در کشور امارات به خاطر آب و هوای خشک نیاز به واردات یکسری کالاها می باشد و از آن جایی که کشور ایران نزدیک به امارات است و غنی از کالا های با ارزش و با کیفیت، صادرات به کشور امارات زیاد انجام می شود. در این مقاله قوانین و هزینه های صادرات به دبی را برایتان شرح دادیم امیدواریم مفید واقع شود و اگر سوالی در ارتباط با ثبت و ترخیص و صادرات کالا دارید به سایت بازرگانی حاتمی سری بزنید و با ما از طریق باشید.

 

پست های مرتبط

نظر بگذارید