19th Ave New York, NY 95822, USA
ترخیص کالای هوایی
به طور کلی افراد و بازرگانان برای این که بتوانند کالا های مورد نیاز خود را به دیگر بخش های جهان انتقال بدهند می بایست از وسایل نقلیه استفاده کنند. برخی از آن ها عبارتند از کشتی های تجاری، کامیون ها و هواپیما ها که امروزه از نوع سوم به شدت و به مرور استفاده می شود چرا که در ازای هزینه کمتر با سرعت و خدمات بهتر مشتری های زیادی را به خود جذب کرده است. اما این روش همانند دیگر متد ها معایب متعددی دارد برای مثال ترخیص کالای هوایی یکی از عیب های این راه حل است که سبب ایجاد مشکلاتی برای افراد استفاده کننده از این روش ایجاد کرده است.
مدت زمان مطالعه: 5 دقیقه
به طور کلی استفاده از راه های مختلف زمینی، هوایی و دریایی برای انتقال کالا یکی از متداول ترین راهکار ها است. اما در امر واردات و صادرات پس از رسیدن کالا به مقصد نیاز به دریافت آن وسیله از سازمان های گمرکی است که قوانین و اصول مخصوص به خود را دارد. در این مقاله از سایت ترخیص کالای حاتمی به بررسی کلی روش های ترخیص کالای هوایی خواهیم پرداخت و مزایا و معایب هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

ترخیص کالا به چه معناست؟

به مجموعه کار هایی که در فرودگاه ها برای واردات و صادرات کالا ها صورت می پذیرد و یا به آن دسته از فعالیت هایی که برای دریافت سالم وسایل انجام می شود ترخیص کالای هوایی می گویند. این کار اگر بدون دانش و اطلاعات کامل صورت بگیرد ممکن است سبب بروز مشکلات جدی در پروسه انتقال شود. از این رو بهترین کار برای افراد این است که با تمامی نکات موجود آشنا شده و یا با دریافت مشاوره از افراد خبره و با رعایت آن ها بتوانند یک تجارت آسان و قانون مند را داشته باشند.
ترخیص کالا
ترخیص کالای حاتمی
کالا های وارد شده به کشور ها ابدا وارد انبار های مرکزی شده تا فرآیند اداری و پرداخت جریمه ها، مالیات و عوارض آن ها سپری شود تا مجوز آزاد شدن وسایل توسط سازمان صادر گردیده تا افراد بتوانند ترخیص کالای هوایی خود را به راحتی و بدون دردسر انجام بدهند. یکی از مهم ترین بخش ها در این کار پس از پرداخت هزینه ها دریافت سند و اوراق مالکیت از سازمان های مربوطه است تا بتوان آن ها را به صورت رسمی به نام یک فرد ثبت کنند که تمام اداره ها آن ها را به رسمیت بشناسند.

ارسال کالا از طریق خطوط هوایی

وسایل نقلیه هوایی در چند سال اخیر به یکی از بارز ترین روش های انتقال کالا و خدمات تبدیل شده است و حتی با بروز تکنولوژی های جدید به این عرصه آشنایی با این متد می تواند تاثیر زیادی در پیشرفت کسب و کار شما داشته باشد. بنابراین بسیاری از کشور ها با در نظر گرفتن این مزایا سعی در ایجاد فرودگاه های باری کرده اند تا بتوانند ظرفیت ترخیص کالای هوایی خود را افزایش دهند و در این زمینه به یکی  از کشور های قدرتمند در جهان تبدیل بشوند. فرودگاه امام خمینی در ایران با داشتن قابلیت جابجایی سالانه 99 هزار کالا یکی از بزرگترین مراکز در خاورمیانه می باشد. آشنایی با این اصول و نکات کلی ترخیص کالای هوایی نیازمند داشتن دانش و اطلاعات کافی است که می توان برای دریافت آن ها با متخصصان این حوزه ارتباط برقرار کرد. دانستن این نکات می تواند از بروز بسیاری از معضلات در پروسه واردات و صادرات جلوگیری کند تا افراد بتوانند راحت تر و قانون مند تر به این کار بپردازند. شرکت ترخیص کالای حاتمی با در دست داشتن مشاورانی متخصص در این زمینه به علاقه مندان و متقاضیان خدمات ارزنده ای را ارئه خواهد کرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به قسمت پشتیبانی سایت مراجعه فرمایید.
در ادامه بخوانید: صادرات اینترنتی چیست؟

بارنامه هوایی

ترخیص کالا و نکات آن
ترخیص کالای حاتمی
به منظور ترخیص کالای هوایی افراد ملزم به دریافت بارنامه هستند. این سند که در آن مشخصات و اطلاعات مهم بار و انتقال دهنده قید شده است به نوعی مجوز وارد و یا صادر کردن یک وسیله است. این برگه بر خلاف نوع زمینی و دریایی خود از اصطلاحات تخصصی زیادی برخوردار است که می بایست با تمامی آن ها را به دقت بررسی کنیم تا به مشکلات جدی در ادامه راه بر نخوریم. برخی از این کلمات عبارتند از: مشخصات کامل دریافت کننده مشخصات کامل و آدرس فرستنده کالا فرودگاه مقصد و مبدا شماره و تاریخ پرواز وزن ناخالص کالا وزن کلی کالا و…. از این دست اطلاعات مهم هستند که در بسیاری از بارنامه ها برای ترخیص کالای هوایی وجود دارند و بهتر است تا افراد با دانستن آن ها و داشتن اطلاعات کامل در ادامه راه و پروسه کالا به مشکلات جدی بر نخورند.

کلام پایانی

داشتن اطلاع کامل از تمامی این قوانین و قواعد در داشتن یک انتقال بی دردسر و قانون مند بسیار تاثیر گذار است چرا که هر کدام در پیدا کردن یک راه حل برای مشکلی به شدت مفید هستند، پس علاقه مندان نیاز دارند تا برای داشتن یک تجارت قانون مند با تمامی این نکات آشنا بشوند. به منظور رعایت تمامی این قوانین ترخیص کالای هوایی نیاز به تخصص و دانش زیادی است.  از این رو شرکت های بازرگانی زیادی تاسیس شدهاند تا به علاقه مندان در این زمینه کمک های ارزنده ای را ارائه دهند. شموسسه ترخیص کالای حاتمی یکی از این مجموعه ها می باشد که با داشتن مشاورانی خبره در حل مشکلات گمرکی و تجربه بالا در مواجه با گرفتاری های واردات و صادرات می تواند به علاقه مندان مشاوره های تخصصی فوق العاده ای بدهد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این کمپانی می توانید به سایت آن ها مراجعه فرمایید.

پست های مرتبط

نظر بگذارید